onsdag 31 augusti 2016

Arbetsiver och allergi

Tredje dagen i landet, dofterna börjar bli bekanta (tycker dock fortfarande att getmjölk luktar illa), blanda cement går som på dans och det börjar även kännas mer och mer som vanligt att gå på toa som är ett hål i marken. 
Känns dock som att det är en evighet kvar tills vi åker hem. Wi-fi funkar inte som man är van vid så kontakt med familjen hemma blir ytterst sporadisk. När man ser alla barn här längtar jag efter mina. Och att inte få dela alla tankar med Daniel på en gång är tråkigt. 

Under dagen jobbade vi på, inte jag så mycket, jag har fått någon slags förkylning eller om det är allergi så jag har lite svårt att andas, jag hejade mest på och fyllde på vatten när det behövdes. 
Golvet blev färdigt och alla var glada. Efter dusch och middag åkte Viktor och Veronika med Tamara på hembesök och delade ut några matpåsar. Vi funderar just nu på vad vi ska göra mer för pengarna som vi har med oss. 
Kvällen avslutades med stort skådespeleri av åska och regn runt omkring, gräsbrand i grannbyn och bra samtal. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar