söndag 5 augusti 2012

Söndag no2

2h och 20min. Så lång är en gudstjänst i Balti. Som tur var lyckades Fredrik predika tillräckligt länge så det blev inte en predikan no2 av någon annan. Jag sjöng ett par sånger, iklädd huckle... Det är lite annorlunda med kyrkokulturen. I den kyrkan vi var idag så satt vi även uppdelade, kvinnor på ena sidan och män på den andra. Kändes faktiskt lite konstigt... Jag brukar inte vara obstinat men det var nästan att jag vägrade huckle. Att vara kristen ska vara frihet! Speciellt konstigt blir det eftersom det där hucklet lika gärna bara kan vara som diadem, vad är vitsen då? Sen tar alla av sig det tre sekunder efter gudstjänsten. Så där satt jag med yllesjal på axlarna, tajts och huckle... Ute var det +37 grader, jag trodde jag skulle rinna bort...

I eftermiddag har vi varit hemma hos goda vänner. Slavic och Nina med barn. Folke och Elin njöt i stora drag att få leka med leksaker. De frågade inte efter oss alls. Det grillades och åt och var väldigt trevligt!
Daniel och Fredrik bjöd på svenska delikatesser som chokladbollar!

Nu: stoppa barn i säng
I morgon: Ivancea och Brunesti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar