måndag 26 januari 2009

På äventyr i Visby

Jag måste lära mig att gå upp på morgonen, det är ju faktiskt skönt, har blivit alldeles för bortskämd av min son. Han nöjer sig gärna med att ligga och mysa i sängen och sen somnar han om efter ett tag. När han sen vaknar är jag jättetrött. Men den här dagen skulle vi in till Visby med Silje och Linn så då var det bara att kliva upp när det glada jollret inne från Folkes rum ljöd.

Dimman låg tät över Burs när vi gav oss iväg på promenaden. Folke somnade i vagnen snabbt så jag och Alma kunde få oss ett bra träningspass ute på åkern. Hon gör vad som helst för en liten bit köttbulle... Väl hemma blev det frukost och sedan kom Linn i den röda bilen och så for vi mot stan. Jag kände mig verkligen som bonden som kom in till storstan för både vagnen och mina stövlar var så leriga att man kunde tro att vi bor på en leråker. Den som har sett vår ladugårsplan vet att det är så...

Inne i stan så shoppades det åt de små. Silje fick en 6-månaders present som lät som en hel djurfarm, det tråkiga var att hon själv inte fick ljud i den så mamma Linn fick sitta hela vägen hem till Burs och dra i snöret - då var den jättekul!
Folke fick en ny overall, badbyxor, en sked och lite annat smått och gott. Skeden ska pappa inviga ikväll med hemlagad havregrynsgröt - ska se om det går bättre än konstig köpegröt...
Nu är det dags för veckans gympa-pass i Stånga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar