fredag 23 januari 2009

En trött dag...


Folke läser tidningen, på något sätt påminde resultatet av Almas tidningsläsande...
Men det var väldigt spännande.

Den här dagen var en trött dag, både för mig och Folke, så Alma fick ingen långpromenad för vi sov i dubbelsängen alla tre istället, både på förmiddagen och eftermiddagen. Nu ikväll så åt Folke 4 tsk gröt, han tycker att det är konstigt och lite läskigt. "Måste man svälja? Och hur gör man?" Men jag hoppas att det går bättre snart så han kan sova (och jag) på nätterna utan att vakna så brutalt hungrig så ofta. Kan kännas som jag är en lite egoistisk mamma, jag vet ju att rekommendationen är smakportioner vid 6 månader men kan detta hjälpa så får Folke en trevligare mamma (och jag började med smakportioner vid 3 månader och jag blev ju hyfsad iaf).

3 kommentarer:

  1. Hallå bruden! Tycker inte att du e ngn dålig mamma:-) Som de säger här i norr, så e det bra att börja med smakportioner vid 4 mån ålder, för ofta tar det tid för dem - så tro på Norrland;-)
    Vi hörs! KRAM

    SvaraRadera
  2. Skojsigt med din blogg! :-)
    Vi har börjat med smakisar här också! Edvin är dock inne på samma linje som Folke... Dotra den äldre gillade dock gröt från första stund och sov från 8 till 6 när hon började med det (vid 4-års ålder) så JAAAA jag ser fram emot riktiga grötlass!!
    kram//Emma

    SvaraRadera
  3. Eeeeh...fyra MÅNADER ska det ju vara!! *gapskratt*

    SvaraRadera