torsdag 21 januari 2010

Dagistiderna börjar

Konstigt, man blir mamma och sen är det någon annan som ska vara med mitt barn mesta delen av dagen... Var det meningen så? Visst verkar han tycka det är kul med de andra barnen och alla leksaker (speciellt rutchkanan) men helt plötsligt vill han inte sova, snorar på en gång och så får man börja kamma löss. Vi har lämnat honom hos andra människor flera gånger och det har gått jättebra och nu gråter han när Daniel lämnar honom med barngruppen och går upp en sväng på övervåningen. Dagis eller Förskolan är säkert jättebra, det tycker ju de flesta men varför gör det ont i mitt hjärta???

Nu ska jag åka till jobbet...

2 kommentarer:

  1. :-( ...för att du antagligen tycker om honom! Du är ju bättre än dagis - även om han får lekkompisar där. -Vad säger att du måste ha honom där när du börjar att vara hemma igen...? :-)

    Många kramar på dej! Ber att du ska få kraft och att det blir braaa.

    /E

    SvaraRadera
  2. ååå... mitt hjärta blöder... låter inte kul... jag bävar för den gång när det blir vår tur...
    Jag tycker dottern snorar redan så det räcker och lössen är ju hemska!!! Vi ber att allt ska gå bättre. Vi kämpar med att försöka få alla avsked att bli roliga och än så länge går det, men hon är ju inte så gammal än...
    Jag hoppas så att allt ska bli bättre!!!
    Kram kram vännen...
    Har förresten gett dig en liten utmärkelse/utmaning på min blogg... :)

    SvaraRadera